Links

clock

Wednesday, August 5, 2015

ေရပတ္လည္ဝိုင္းေနတဲ့ သူေတြကို ဆန္ပစ္ခ်ေပးတဲ့ ကိစၥ မေက်မလည္ ျဖစ္ခဲ့ရင္ သည္းခံခြင့္လြတ္ေပးႏိုင္ပါရန္ .


ေရပတ္လည္ဝိုင္းေနတဲ့ သူေတြကို ဆန္ပစ္ခ်ေပးတဲ့
ကိစၥ မေက်မလည္ ျဖစ္ခဲ့ရင္ သည္းခံခြင့္လြတ္ေပးႏိုင္ပါရန္ ...

ျဖစ္စဥ္ ေတြအားလံုး ေျပာရရင္ က်ြန္ေတာ္တို ့
ေတြ ဆီ အေရးေပၚ စာေတြ ဝင္လာခဲ့တယ္ ...

ထမင္းမစားရတာ ၂ ရက္ေက်ာ္ ၾကာျမင့္ခဲ့ျပီ
ျဖစ္ေၾကာင္း အျမန္ဆံုး အကူအညီေပးရန္ အေၾကာင္းၾကားပါသည္

ရေၾကာင္းျပန္ ဒါကေတာ့ က်ြန္ေတာ္တို ့တပ္ထဲကစကား
ခ်က္ခ်င္းရ ခ်က္ျခင္း ေဆာင္ရြက္ရတာမ်ိဳးပါ ...

အေၾကာင္းၾကားစာရရိွတာနဲ ့ ...

က်ြန္ေတာ္တို ့တပ္ေတြ က စုေဆာင္းထားေသာ
အရံရိကၡာေတြ ကို ခ်က္ခ်င္း ထုတ္ပိုးပါတယ္ ...

ရဟတ္ယာဥ္ေတြ ေပၚ ခ်က္ျခင္း တင္ခဲ့ပါတယ္

ထို ့ေနာက္ MM Air Force မွ
ပိုင့္ေလာ့ေတြ အကူအညီလိုရာ အရပ္ေတြဆီကို
ခ်က္ျခင္းထြက္ခဲ့ရပါတယ္ ... ။

MM Air Force မွ ညီေလးတစ္ေယာက္ရဲ့ အျမင္ေလးကို
တင္ျပပါရေစ

ရဟတ္ယာဥ္က Hover ကိုင္ျပီး drop လုပ္တယ္ ...

ရႊံ႕ ထဲက်တယ္ ပြက္ေလာရိုက္ကုန္တယ္

ၾကိဳးနဲ႔ ခ်ေပးလို႔မရဘူးလားဆိုေတာ့

ရတာေပါ့ဗ် ...။

၁၅ေပ ေပ၂၀ ေလာက္အျမင့္ကေန ဆန္အိတ္ကို ၾကိဳးခ်ည္ျပီး
ရဟတ္ယာဥ္ေပၚကေန ခင္ဗ်ားတို႔လက္ေမာင္းအားနဲ႔ ခ်ေပးၾကည့္ေလ
လြယ္မလြယ္ သိရတာေပါ့ ...။

လူ၅ ေယာက္ ၆ေယာက္ေလာက္ ထိန္းျပီး ခ် လို႔ရတယ္ ဘဲထား
ဆန္အိတ္ေပါင္း ၂၀ေလာက္ဆို ရဟတ္ယာဥ္ေပၚက
crew ေတြ ေသျပီေပါ့ဗ်ာ ...။

ဆန္တစ္အိတ္ကို အနည္းဆံုး ၃မိနစ္ ၄မိနစ္ၾကာမွာဘဲ

ထားဗ်ာ ...

ၾကိဳးနဲ႔ခ်လို႔ ရျပီဘဲထား
ၾကိဳးနဲ႔ တြဲေလာင္းက်ေနတဲ႔ ဆန္အိတ္ကို ရႊံ႕ နဲ႔ လံုးဝ
မထိေအာင္ ဝင္ထမ္းရမွာ

တစ္ခုခု မွားယြင္းခဲ႔လို႔ ေအာက္က ထမ္းတဲ႔လူ ဆန္အိတ္ပိျပီး
တစ္ခုခု ျဖစ္ရင္လည္း အေျပာက လြတ္ဦးမွာ မဟုတ္ဘူး

ဒူးေလာက္နစ္တဲ႔ ရႊံ႕ေတာၾကီးထဲမွာ ဆန္အိတ္ထမ္းျပီး
ဘယ္ေလာက္ လမ္းေလ်ာက္နိုင္မွာတဲ႔လဲ
ရႊံ႕ကေတာ့ ေသခ်ာေပါက္ ေပမွာဘဲ

အခုျဖစ္ရပ္မွာလဲ အဓိက ရႊံ႕ေပရတဲ႔ အေၾကာင္းရင္းက
ဆန္အိတ္ေတြကို ရႊံ႕ေတြထဲက ဒရြတ္တိုက္ဘဲ မရမက ဆြဲၾကရလို႔ ျဖစ္ရတာ

ေနာက္ျပီး
ရဟတ္ယာဥ္တစ္စီးဟာ Hover power နဲ႔ ဘယ္န မိနစ္ဘဲ
ေနလို႔ရတယ္ ထင္လဲ ...

၄နာရီ ၅နာရီေလာက္ Hover power နဲ႔ ျငိမ္ျပီး ေနလို႔ ရမယ္
ထင္ေနတယ္ဆိုရင္ေတာ့ က်ေနာ္လည္း ဆက္မေျပာတတ္ေတာ့ဘူး

သေဘာၤေတြ ေက်ာက္ခ်ထားသလို ျငိမ္ျပီး ၾကိဳက္သေလာက္
Hover လုပ္လို႔ ရေနရင္ေတာ့ အဆင္ေျပတာေပါ့ဗ်ာ

အဲ႔လိုသာ ရရင္ Hover ကိုင္ထားျပီး တစ္ေယာက္တစ္ျပည္နႈန္းနဲ႔
တန္းဆီျပီးေတာင္ ေဝေပးလိုက္တယ္
ၾကာခ်င္သေလာက္ၾကာပါေစ

ရဟတ္ယာဥ္ Hover ကိုင္တယ္ဆိုတာ နတ္သိၾကားေတြရဲ႕
တန္ခိုးနဲ႔ ေလေပၚမွာ ေျမွာက္ထားတာ မဟုတ္ဘူးဗ်

ေလျပင္းျပင္း ကြင္းျပင္မွာ Hover ကိုင္ဖို႔ ဆိုတာ pilot ေတြအတြက္
ေတာ္ေတာ္ ခက္ခဲေစတယ္ ..

Hover လုပ္ျပီး drop ခ်နိုင္တဲ႔ အခ်ိန္ဟာလည္း အကန္႔သတ္ရွိတယ္
(ရဟတ္ယာဥ္ တစ္မ်ိဳးနဲ႔ တစ္မ်ိဳးေတာ့ မတူဘူးေပါ့ဗ်ာ)

ေနာက္ျပီး ရဟတ္ယာဥ္မွာ ပါလာတဲ႔ ဆန္အိတ္အေရအတြက္ အရ ဆိုရင္
Hover ကိုင္ျပီး ၾကိဳးနဲ႔ drop လုပ္ဖို႔ အနည္းဆံုး ၁နာရီေလာက္ေတာ့
အခ်ိန္ယူရလိမ့္မယ္ဗ်
အဲ႔ေလာက္ အခ်ိန္ေတြ ေပါေပါသီသီ ရေနမယ္ထင္ေသးလား

ဟုတ္ျပီ ရဟတ္ယာဥ္က ဆီမပ်က္ေတာ့ဘူးလား
ဆန္အိတ္ေတြကို ဇတ္ကားေတြထဲကလို ၾကိဳးနဲ႔သာ စိန္ေျပနေျပ
ခ်ေပးေနရင္ အဲ႔ရဟတ္ယာဥ္ ကြင္းကိုျပန္ေရာက္ေတာ့မွာ မဟုတ္ဘူး
လမ္းေဘးက ဆီဆိုင္မွာ ဆီဝင္ဝယ္လို႔ရရင္ေတာ့ တစ္မ်ိဳးေပါ့

ေနာက္တစ္ခုက pilot ေတြဟာ အၾကားျမင္
ရေနတဲ႔သူေတြမဟုတ္ဘူး
ဟိုေရာက္ရင္ ဆင္းစရာ ေျမမာက နီးနီးနားနားလံုးဝမရွိနိုင္ဘူးဆိုျပီး
ၾကိဳျပီး အၾကားျမင္ရခဲ႔ရင္ေတာ့ ဆန္အိတ္ေတြကို
ေသခ်ာထုတ္ပိုးခဲ႔ၾကမွာေပါ့ဗ

ရြံ႕မေပတဲ႔ နည္းလမ္းေတြ စဥ္းစားျပီး လုပ္ခဲ႔ၾကမွာေပါ့ဗ်ာ

အခုေတာ့ ၾကိဳမသိနိုင္တဲ႔အေျခေနတစ္ခုကို ရင္ဆိုင္ရတဲ႔အခါ
ဆံုးျဖတ္ခ်က္ကို တံု႔ဆိုင္းေနလို႔မရဘူး
အတတ္နိုင္ဆံုး ပတ္ျပီး ထပ္ကာထပ္ကာ ရွာၾကည့္တယ္
ဆင္းလို႔ရမယ့္ေနရာ မေတြ႕ဘူး

pilot ဆိုတာ decision ကို အျမန္ဆံုး ခ်နိုင္ရတယ္
ေလယာဥ္က ဒီတိုင္းေနတာမဟုတ္ဘူး
အခ်ိန္နဲ႔အမ်ွ ဆီက ေလ်ာ့ေလ်ာ့လာတာ

အဲ႔ဒီေတာ့ ဆံုးျဖတ္စရာ နွစ္ခုဘဲရွိတယ္
ျပန္သယ္သြားမလား ...
စားလို႔ ရလို႔ ရျငား ခ်ေပးခဲ႔ရမလား ..

ကဲ ဆန္အိတ္၂၀ ေလာက္ဆိုတာ ဘာမွ
မေျပာပေလာက္ဘူး ..

ပ်က္စီး ဆံုးရံႈးခဲ႔ရရင္ေတာင္ လူ႕အသက္တစ္ေခ်ာင္းေလာက္
တန္ဖိုးမရွိဘူး ...

ဆန္အိတ္ေတြ ခ်မေပးဘဲ ျပန္သြားလို႔ရတယ္
ဆင္းစရာ ေနရာမရွိလို႔ ဆိုျပီး ျပန္သယ္လာလို႔လဲ
ဘယ္သူမွ အျပစ္မေျပာဘူး

တျခားေနရာေတြကိုလည္း အခ်ိန္နဲ႔ တေျပးညီ ရိကၡာ
လိုက္ခ်ေပးရဦးမယ္

ခင္ဗ်ားတို႔သာဆို ဘယ္လို ဆံုးျဖတ္မလဲ
ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ေတြနဲ႔ ေစာင့္ေနတဲ့သူေတြကို ဥကၡာျပဳျပီး
ျပန္လွည့္သြားမွာလား

ဒီတစ္ေခါက္ကေတာ့ မထူးေတာ့ဘူးေလ
ပါလာသမ်ွခ်ေပးခဲ႔လိုက္မယ္ ...

ေနာက္တစ္ေခါက္က်ရင္ေတာ့ ဒီေနရာကို လာရင္
ေသခ်ာထုတ္ပိုးျပီးမွ လာမယ္လို႔ဘဲ ဆံုးျဖတ္မွာဘဲ ...

အခု ကယ္ဆယ္ေရးမွာ တာဝန္ထမ္းေဆာက္ေနတဲ႔ pilot ေတြဟာ
ရဟတ္ယာဥ္ကို ဖုတ္ဖတ္ခါျပီး တက္သြားလို႔မရဘူးဗ် ...

ေျမပံုေတြျပင္ရတယ္ ကုန္ေတြ တြက္ခ်က္ရတယ္
ခရီးအသြားျပန္ ဆန္အိတ္ခ်ေပးမယ့္ၾကာခ်ိန္ ဆီပမာဏ
အကုန္လံုးကို တြက္ခ်က္ထားရတယ္

Endurance , pay load,max takeoff weight.
အဲ႔ဒါေတြ အမ်ားၾကီး ထည့္စဥ္းစားရေသးတယ္ဗ်
အရမ္းကို လြယ္ကူတဲ႔ အလုပ္လို႔ေတာ့ မထင္နဲ႔

ခုကိစၥမွာ အမွားျဖစ္ခဲ႔တယ္ဆိုရင္ေတာင္
ေစတနာ အမွားပါ ...

တမင္ရည္ရြယ္ျပီး မွားခဲ႔တာ မဟုတ္ပါဘူး
ေနာက္ကို ဒီလို မျဖစ္ေအာင္ ဘယ္လိုျပင္ဆင္မလဲဆိုတာဘဲရွိပါတယ္

ရဟတ္ယာဥ္မွဴးေတြလည္း ဗုဒၶဘာသာဝင္ေတြပါဗ်
ဘယ္သူမွေတာ့ ယုတ္ည့ံတဲ႔ စိတ္ဓါတ္နဲ႔ ရြံ႕ထဲပစ္မခ်ဘူး ...

ဒီတိုင္း ျပန္သယ္သြားရမယ့္အတူတူ စားလို႔ ရေကာင္း ရျငား
ေစတနာနဲ႔ ခ်ေပးခဲ႔ရတာပါ ...

ဒီလိုမွ ခ်မေပးဘဲ ျပန္သယ္သြားတာထက္စာရင္ ခ်ေပးလိုက္တာက
အက်ိဳးရွိမယ္လို႔ ေတြးမိမွာဘဲ

ကိုယ့္ဘက္က ေစတနာထားပါလ်ွက္နဲ႔ ရံႈ႕ခ် အျပစ္တင္
ခံရတယ္ ဆိုရင္……………………

လုပ္ေနတဲ႔သူေတြ အားပ်က္တယ္ဗ်ာ

အဲ႔ဒီေတာ့ လုပ္ေနတဲ႔သူေတြကို အားမေပးရင္ေနပါ
လုပ္ခ်င္ကိုင္ခ်င္စိတ္မရွိေအာင္ စိတ္ဓါတ္ေတြကို လာမဖ်က္စီးပါနဲ႔……

ခ်စ္ေသာမ်က္စိျဖင့္သာ ရႈပါ

MM Air Force က ညီေလးရဲ့ စာကို ဖတ္မိရင္ ရဟတ္ယာဥ္ရဲ့
အခက္အခဲ ေျမျပင္အေျခအေနၾကားမွာ ျဖစ္ေပၚခဲ့တာေတြကို
နားလည္သြားၾကမယ္လို ့ ထင္ပါတယ္ ...

က်ြန္ေတာ္တို ့အေနနဲ ့ အကူအညီေတာင္းခံေၾကာင္း စာ
ရလ်ွင္ ရျခင္း ေဆာင္ရြက္ရျခင္း ...

ေျမျပင္အေျခအေနအထား အရ အဆင္ေျပေခ်ာေမြ ့ေအာင္
ခ်က္ျခင္း ေဆာင္ရြက္ရျခင္း ...

တို ့ေၾကာင့္ လိုအပ္ခ်က္မ်ား ရိွရင္ နာလည္ေပးႏိုင္ၾကပါရန္
ေလးစားစြာတင္ျပအပ္ပါသည္ ။

#ဖုိးသားေလး facebook

No comments:

Post a Comment